پرسشنامه سبکهای مدیریت تعارض

نوع فایل
ورد (word)
نویسنده
تاریخ انتشار
20 نوامبر 2021
تعداد بازدید
1262 بازدید
4,500 تومان

پرسشنامه سبکهای مدیریت تعارض توماس کیلمن: دانلود پرسشنامه سبکهای مدیریت تعارض  (سوالات، نمره گذاری، و ویژگی های روانسنجی) در قالب فایل ورد قابل ویرایش تنها با قیمت ۴۵۰۰ تومان.

برای دانلود فایل منوی خرید و دانلود را از همین صفحه کلیک کنید.

بخش هایی از متن پرسشنامه

این مقیاس توسط توماس و کیلمن (۱۹۷۴)، جهت سنجش پنج سبک حل تعارض رقابت، سازش، اجتناب، همکاری و مصالحه طراحی شده است. این ابزار شامل ۳۰ جفت جمله (الف و ب) می باشد و آزمودنی مؤظف است تا از میان دو جمله الف یا ب هر ماده، یک جمله را به دلخواه به عنوان گزینه ای که که با روحیات او به هنگام مواجهه با تعارض همخوانی بیش تری دارد انتخاب کند. بدیهی است که هر چه نمره فردی در این سب بالاتر باشد، می توان اذعان داشت که به هنگام مواجهه با تعارض از میان پنج سبک فوق الذکر، این سبک، سبک غالب مدیریت تعارض در وی می باشد. ضرایب پایایی این مقیاس براساس گفته توماس و کیلمن به این قرار است: ضرایب همسانی درونی (براساس روش تنصیف) برای پنج سبک به ترتیب برابر با سبک رقابت (۷۱/۰)، سبک سازش (۴۳/۰)، سبک اجتناب (۶۲/۰)، سبک همکاری (۶۵/۰)، سبک مصالحه (۵۸/۰)؛ در این شیوه میانگین ضریب آلفا ۶۰/۰ است و در روش بازآزمایی حدود ۶۴/۰ گزارش شده است (توماس و کیلمن،۱۹۷۷).

انواع سبک های تعارض

سبک اجتناب

سبک اجتناب، به عنوان عدم ابراز وجود و عدم همکاري شناخته می شود. این سبک با کناره گیري از موقعیت درگیر تعارض مرتبط است. هنگامی که فرد، نگرانی کمی هم براي علائق خودش و هم دیگري داشته باشد، او از سبک مدیریت تعارض اجتناب استفاده می کند (کیلمن و توماس، ۱۹۷۵ و توماس،۱۹۷۶).

سبک انطباق

این سبک، سطح کمی از نگرانی در مورد خود اما میزان بالایی از نگرانی براي دیگري را نشان می دهد(فرد آنچه را که طرف مقابل می خواهد برایش انجام می دهد). هنگامی که فرد، اهمیت کمی به خودش می دهد، اما به دیگران بسیار اهمیت می دهد، سبک انطباق را اتخاذ می کند. در این حالت یک طرف ارتباط تلاش می کند تا با تطبیق دادن خودش با تمایلات طرف مقابل، توازن رابطه را حفظ کند (کیلمن و توماس، ۱۹۷۵ و توماس،۱۹۷۶).

سبک رقابت

بر خلاف انطباق، فرد به میزان زیادي در مورد خودش نگران است اما تنها سطح اندکی نگرانی در مورد

دیگري دارد (بدون توجه به تمایلات دیگري رفتار می کند). سبک رقابت داراي ابراز وجود و عدم همکاري است. این سبک با رفتارهاي اجباري و مشاجرات برنده- بازنده مرتبط است(کیلمن و توماس، ۱۹۷۵ و توماس، ۱۹۷۶).

سبک همکاري

سبک همکاري، مدیریت تعارضی را نشان می دهد که داراي میزان بالایی از ابراز وجود و همکاري

هم زمان است. سبک همکاري بر خلاف سبک اجتناب است. این سبک می تواند به عنوان سبک مدیریت تعارض برنده- برنده توصیف شود که در آن فرد به یک میزان هم به نگرانی هاي خود و هم دیگري اهمیت می دهد. در این سبک، شخص نگرانی بالایی هم در مورد خود و هم در مورد دیگري دارد (کیلمن و توماس،.( ۱۹۷۵ و توماس، ۱۹۷۶).

سبک مصالحه(سازش)

این سبک شامل نگرانی(اهمیت) متوسط براي خود و طرف مقابل در تعارض می باشد. این سبک با

«دادن و گرفتن» مرتبط است یا شراکتی است که طبق آن هر دو طرف چیزي را از دست می دهند تا تصمیمی بگیرند که براي هر دوي آنها قابل قبول باشد. این سبک، حد متوسطی از ابراز وجود و همکاري را نشان می دهد(کیلمن و توماس، ۱۹۷۵ و توماس،۱۹۷۶).

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.