پرسشنامه قلدری در مدرسه

نویسنده
تاریخ انتشار
14 ژانویه 2018
تعداد بازدید
1854 بازدید
3,000 تومان

پرسشنامه قلدری در مدرسه: دانلود فایل پرسشنامه قلدری در مدرسه (شامل سوالات، نمره گذاری، و ویژگی های روانسنجی پرسشنامه) در قالب فایل word قابل ویرایش شامل سوالات، نمره گذاری و ویژگی های روانسنجی تنها با قیمت ۳۰۰۰ تومان.

جهت دانلود فایل منوی خرید و دانلود را از همین صفحه کلیک کنید.

بخش هایی از متن فایل

پرسشنامه قلدری در مدرسه

برای سنجش قلدری در مدرسه از برگردان فارسی پرسشنامه قلدری اولوئوس (۱۹۹۶)  می توان استفاده کرد. پرسشنامه قلدری/ قربانی از سری پرسشنامه های خود گزارش دهی است که در سال ۱۹۸۶ توسط دان اولوئوس ساخته شد و در سال ۱۹۹۶ مورد تجدید نظر قرار گرفت. این پرسشنامه شامل ۴۰ سوال در مقیاس لیکرت است که به تجربیات دو ماه گذشته مربوط به قلدری افراد می پردازد.

سوالات اولیه پرسشنامه شامل مواردی است که میزان احساسی دانش آموز درباره ایمنی در مدرسه، ادراک فرد از در دسترسی بودن حمایت اجتماعی در یک مقیاس ۵ گزینه ای لیکرت می سنجد. سوال های پرسشنامه مشتمل بر سوالاتی در شکل های مختلف قلدری همچون فیزیکی، شفاهی، مستقیم، نژادی و جنسیتی است. موارد فوق زمینه محل وقوع و نگرش افراد نسبت به قلدری و قربانی را مورد مطالعه و بررسی قرار می دهد. ۸ آیتم برای قلدری و ۸ آیتم برای قربانی شدن تعریف می شود (فیزیکی، کلامی، رابطه ای، غیرمستقیم، اجباری . نژادی، جنسیتی، سایبربولینگ) افرادی که حداقل ۲-۳ بار در ماه رفتار قلدری را نشان می دهند جزء گروه قلدر محسوب می شوند و به طور مشابه، افرادی که ۲-۳ بار در ماه تحت قلدری بوده اند به عنوان قربانی محسوب می شوند (پونتزر[۱] ، ۲۰۱۰).

…………….

روایی و پایایی

روایی و پایایی پرسشنامه از طریق اجرا در گروه ۵۰۰۰ نفری از دانش آموزان دختر و پسر ۱۱ – ۱۶ ساله نروژی در سال ۱۹۹۴ توسط سازنده پرسشنامه از طریق همبستگی درونی ۸/۰ و ۹/۰ گزارش گردید. فلیشر و همکارانش (۲۰۰۳) پایایی این پرسشنامه را از طریق بازآزمایی در بین دانش آموزان دوره متوسطه آفریقا براورد کردند و دامنه ای بین ۴۲/۰ و ۶۰/۰ را برای آن گزارش کردند. آنان در سال ۲۰۰۴ نیز روایی پرسشنامه را از طریق همبستگی با پرسشنامه رفتارهای پرخطر، رفتار ضد اجتماعی ۵۲/۰ گزارش نمودند.

………………………………

منابع

کیانی راد، داریوش (۱۳۸۹)، ارتباط بین قلدری در مدرسه با عزت نفس و تعلق به مدرسه در بین دانش آموزان سالی دوم راهنمایی مدارس پسرانه شهر تهران پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران،

Olweus‚ D. (1996). The Revised Olweus Bully/Victim Questionnaire. Bergen‚ Norway: Research Centre for Health Promotion‚ University of Bergen.

Pontzer, D. (2010). A theoretical test of bullying behavior: Parenting, personality, and bully/victim relationship. Journal of Family Violence, 25, 259-273. doi: 10.1007/s10896- 009-9289-5

Rodkin, P. C., & Fischer, K. (2003). Sexual harassment and the cultures of childhood: Developmental, domestic violence, and legal perspectives. Journal of Applied School Psychology, 19, 177–۱۹۶٫ http://dx.doi .org/10.1300/J008v19n02_11

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.