آزمون رغبت سنج تحصیلی-شغلی

نویسنده
تاریخ انتشار
24 فوریه 2020
تعداد بازدید
1967 بازدید
4,000 تومان

آزمون رغبت سنج تحصیلی- شغلی (فرم بلند): دانلود آزمون رغبت سنج تحصیلی-شغلی- فرم بلند  با فرمت فایل ورد قابل ویرایش تنها با قیمت ۴۰۰۰ تومان.

برای دانلود فایل منوی خرید و دانلود را از همین صفحه کلیک کنید.

آزمون رغبت سنج تحصیلی- شغلی (فرم بلند)

این آزمون توسط هالند و بر اساس نظریه تصمیم گیری شغلی وی نوشته شده است. این آزمون سه فرم R (معمولی)، فرم CD برنامه ریزی و فرم (آسان) دارد. کتابچه SDS حاوی طبقه بندی مشاغل یا حرفه یاب می باشد.

بر اساس نظریه هالند، افراد و محیطهای شغلی هر یک به ۶ تیپ یا مدل محیطی واقع گرایانه، جستجوگرانه هنری، اجتماعی، متهور و قراردادی قابل طبقه بندی می باشند.

SDS از ۵ خرده تست: فعالیتها، تجربه ها، مشاغل، خودسنجی ۱و ۲ تشکیل شده است.

در این تحقق، ۶ تیپ آزمون SDS در جداول، به عنوان مقیاس های آزمون بکار رفته است. هر مقیاس تعدادی گزینه دارد. هر مقیاس در خرده تست فعالیتها و تجربه ها ۱۱ سؤالی و در خرده تست خودسنجی ۱ و ۲ عوامل رتبه ای و با مقیاس ۷ درجه ای لیکرت مشخص شده است. جمع كل ماده های هر مقیاس در کل خرده تستها ۳۸ گزینه و جمع کل ماده های آزمون ۲۲۸ ماده می باشد.

SDS در سال ۱۹۷۱ منتشر و در ۱۹۷۷ در چاپ آن تجدید نظر شد. مطالب SDS در حد کلاسهای هفتم و هشتم و جهت استفاده دانش آموزان دبیرستانی و اشخاص با گروه سنی بالاتر که دارای حداقل توانایی متوسط در خواندن هستند، طراحی شده است.

SDS بصورت فردی و یا در گروههای کوچک ۲۵ – ۱۵ نفره توصیه می شود. در این پژوهش، فرم (R) که در ایران در سال ۱۳۷۵ اعتبار یابی شده است، بنام رغبت سنج تحصیلی- شغلی مورد استفاده قرار گرفته است  که همان فرم R تجدید نظر شده سال ۱۹۸۵ هالند می باشد.

پایایی و اعتبار آزمون (آزمون رغبت سنج تحصیلی- شغلی هالند، SDS)

پایایی درونی (روش تنصیف) کد اختصاری مقیاس های SDS از ۸۳/۰ (زنان) و ۸۴/۰ (مردان) تا ۹۱/۰ (زنان) و ۹۵/۰ (مردان) متغیر است (هالند، ۱۹۷۹).

میزان پایایی (همسانی درونی) با استفاده از نمونه ای شامل ۲۳۶ دانش آموز سال هفتم با دامنه ای متغیر از ۶۳/۰ برای دختران و ۵۶/۰ برای پسران بدست آمد. بطوریکه برای دختران تا ۹۲/. و برای پسران تا ۹۲/۰ مقدار ضریب آلفای کرونباخ بدست آمد (هالند، ۱۹۷۹).

………….

…………..

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.