فهرست وارسی نشانه های ناتوانی های یادگیری

نویسنده
تاریخ انتشار
30 آگوست 2018
تعداد بازدید
1108 بازدید
2,500 تومان

فهرست وارسی نشانه های ناتوانی های یادگیری کودکان پیش از دبستان: دانلود فایل ورد فهرست وارسی نشانه های ناتوانی های یادگیری کودکان پیش از دبستان (سوالات، نمره گذاری، و ویژگی های روانسنجی) در قالب فایل ورد قابل ویرایش تنها با قیمت ۲۵۰۰ تومان.

برای دانلود فایل منوی خرید و دانلود را از همین صفحه کلیک کنید.

بخش هایی از متن فایل

فهرست وارسی نشانه های ناتوانی های یادگیری کودکان پیش از دبستان

استیل (۲۰۰۴) و با مرور پژوهش ها و مقالات در زمینه تشخیص و مداخله زودهنگام کودکان در معرض خطر ناتوانی یادگیری، یک فهرست وارسی (چک لیست) ۲۲ مقوله ای برای تشخیص کودکان پیش از دبستان با ناتوانی های یادگیری عصب روان شناختي / تحولی پیش از دبستان ساخته است.

نمره گذاری

نمره گذاری این فهرست به صورت درجه بندی است که توسط مربیان تکمیل می شود. نمره گذاری این فهرست وارسی به صورت طیف لیکرت (همیشه:۰ گاهی:۱، وبه ندرت: ۲) می باشد. بالاترین نمره در این فهرست ۴۴ است که حاکی از وجود نشانه های ناتوانی یادگیری پیش از دبستان است. ضریب همبستگی این ابزار با آزمون نپسی۷۹/۰ وضریب پایایی۹۳/۰ به دست آمده است (عابدی، ۱۳۸۷).

تعریف مفهومی

 اختلالات یادگیری عصب روان شناختي / تحولی 

منظور از اختلالات یادگیری عصب روان شناختي / تحولی، به مشکل در کسب مهارتها در پیش از دبستان بر می گردد. این ناتوانی های یادگیری مقدمه ی ناتوانی های یادگیری تحصیلی هستند که بعدها روی می دهد(استیل، ۲۰۰۶، ص ۲۵-۲۷)۔

 تعاریف عملیاتی

 اختلالات یادگیری عصب روان شناختی/ تحولی

در این پژوهش با توجه به نمرات کسب شده ی کودکان در مقیاس نشانه های ناتوانی یادگیری پیش دبستانی استیل (۲۰۰۶) و هم چنین مشاهده ی مستقیم آنها و تشخیص روان شناس، غربالگری و ارزیابی انجام گرفته است. نمرات بالا در این آزمون حاکی از احتمال بروز ناتوانی یادگیری است. حداقل نمره در این آزمون صفر و حداکثر نمره ۴۴ است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.