مقیاس احساس تنهایی آشر

نویسنده
تاریخ انتشار
23 نوامبر 2018
تعداد بازدید
1416 بازدید
3,500 تومان

مقیاس احساس تنهایی آشر: دانلود فایل ورد مقیاس احساس تنهایی آشر به همراه نمره گذاری و ویژگی های روانسنجی  در قالب فایل ورد قابل ویرایش تنها با قیمت ۳۵۰۰ تومان.

برای دانلود فایل منوی خرید و دانلود را از همین صفحه کلیک کنید.

بخش هایی از متن فایل

مقیاس احساس تنهایی آشر

این مقیاس که توسط آشر، هامیل و رنشاو (۱۹۸۴) برای سنجش احساس تنهایی در کودکان ۸ تا ۱۵ ساله تهیه شده و شامل ۲۴ گویه است که هر یک به صورت جمله ای خبری با ضمیر فاعلی «من» بیان شده است. مقیاس احساس تنهایی بر اساس رتبه بندی لیکرت نمره گذاری می شود و آزمودنی باید میزان توافق خود را با هر یک از گویه ها با انتخاب یکی از پنج درجه مقیاس (کاملا مخالفم= ۱ تا کاملا موافقم =۵) بیان کند. در این مقیاس تعداد ۸ گویه به عنوان گویه های انحرافی که به موضوعات مورد علاقه ی کودکان مرتبط هستند. گنجانده شده است تا پاسخگو با احساس راحتی و آرامش بیشتری نگرش های خود را درباره موضوعات متنوع بیان کند و از بروز پاسخ های جهت دار جلوگیری شود. گویه های شماره ۲، ۵، ۷، ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۹، ۲۳ به عنوان گویه های انحرافی در نظر گرفته شده اند. امتیازات این پرسش های نامربوط در نمره گذاری نهایی از تحلیل ها و محاسبات حذف خواهد شد. علاوه بر آن، گویه های۳،۶،۹،۱۲،۱۴،۱۷، ۱۸، ۲۰، ۲۱، ۲۴ در جهت معکوس محاسبه می شود.

دامنه نمرات آزمون ۱۶ الی ۸۰ می باشد که نمره بالاتر نشانگر احساس تنهایی و نارضایتی اجتماعی بیشتر است.

تعریف نظری

احساس تنهایی یک وضعیت دردناک تجربه شده است و هنگامی که میان انتظارات فرد از روابط بین فردی مطلوب فاصله وجود داشته باشد افراد احساس تنهایی می کنند (پپلاو و پرلمن، ۲۰۰۵).

 تعریف عملیاتی

نمره ای که فرد در پرسشنامه احساس تنهایی آشر که توسط آشر و همکاران (۱۹۸۴) ساخته شده اخذ کرده است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.