مقیاس شخصیت مرزی (STB)

نویسنده
تاریخ انتشار
6 دسامبر 2018
تعداد بازدید
995 بازدید
2,500 تومان

مقیاس شخصیت مرزی (STB): دانلود مقیاس شخصیت مرزی (STB) (سوالات، نمره گذاری، و ویژگی های روانسنجی) در قالب فایل ورد قابل ویرایش تنها با قیمت ۲۵۰۰ تومان.

برای دانلود فایل منوی خرید و دانلود را از همین صفحه کلیک کنید.

بخش هایی از متن پرسشنامه

مقیاس شخصیت مرزی (STB)

مقیاس شخصیت مرزی (STB) در آکسفورد و براساس ملاک های DSM-II ساخته شده است و در سال ۲۰۰۱ مورد بررسی مجدد قرار گرفته. STB یکی از وضعیت های رایج مرزی یعنی اختلال شخصیت مرزی را توصیف می کند که الگوهای رفتاری بی ثبات بین فردی از قبیل دوسوگرایی و مشکلات هیجانی را شامل می شود. STB ویژگی های مرزی را در افراد به هنجار و براساس مدل پیوستاری ویژگی های روانی می سنجد. أين مقياس در بررسی خصلت های مرزی در جمعيت غیر بالینی و بر اساس مدل ابعادی و پیوستاري نشانه شناسی اختلالات روانی کاربرد دارد. مقیاس شخصیت مرزی STB شامل ۱۸ ماده می باشد که به صورت بلی / خیر جواب داده می شود، جواب بلي نمره یک و جواب خیر نمره صفر می گیرد.

تعریف مفهومی

اختلال شخصیت مرزی دارای یک الگوی فراگیر بی ثباتی در روابط بین فردی، خود انگاره و عواطف، همراه تکانشگری بارز است که از اوایل بزرگسالی شروع می شود، زمینه های بروز این اختلال متفاوت و با ویژگی های آشفتگی و حالت های هیجانی اضطراب، خشم، افسردگی و رفتارهای خطرناک مانند آسيب رساندن به خود و سوء مصرف دارو همراهی دارد . (انجمن روانپزشکی آمریکا، ۲۰۰۰).

تعریف عملیاتی

نمره ای که فرد در مولفه های ناامیدی و تکانشگری شخصیت مرزی به دست می آورد، مقیاس شخصیت مرزی یکی از وضعیت های رایج مرزی یعنی اختلال شخصیت مرزی را توصیف می کند که الگوهای رفتاری بی ثبات بین فردی از قبیل دوسوگرایی و مشکلات کنترل هیجانی را شامل می شود، این مقياس دارای ۱۸ سوال می باشد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.