مقیاس های رفتار سازشی واینلند

نوع فایل
PDF
نویسنده
تاریخ انتشار
3 ژوئن 2022
تعداد بازدید
2016 بازدید
12,000 تومان

مقیاس های رفتار سازشی واینلند-ویرایش دوم: دانلود مقیاس های رفتار سازشی واینلند- ۲ در قالب فایل  (Vineland Adaptive Behavior Scales Second Edition) در قالب فایل PDF با ۳۳۵ صفحه تنها با قیمت ۱۲ هزار تومان.

با راهنمای کامل نمره گذاری، اعتبار، پایایی و اجرای مقیاس

توجه: زبان این کتاب به  انگلیسی و با فرمت PDF است.

برای دانلود کتاب راهنمای کامل مقیاس های رفتار سازشی واینلند-ویرایش دوم منوی خرید و دانلود (سبد خرید) را از همین صفحه کلیک کنید.

مقدمه کتاب

Vineland-ll یک ابزار بالینی است که مدیریت آن به تخصص به دست آمده از طریق آموزش در سطح فارغ التحصیل در روانشناسی یا مددکاری اجتماعی و همچنین تجربه در ارزیابی فردی و تفسیر آزمون نیاز دارد. کاربران شایسته برنامه های آموزشی فارغ التحصیل شناخته شده در روانشناسی را با دوره های آموزشی مناسب و تجربه عملی تحت نظارت در مدیریت و تفسیر ابزار ارزیابی بالینی تکمیل کرده اند. از آنها انتظار می رود که تئوری و تحقیق را در زمینه هایی مانند آزمون ها و اندازه گیری ها، رشد انسانی، آموزش ویژه و روانشناسی آموزشی درک کنند.
همه ممتحنین باید از رویه های اجرایی پیروی شده در طول استانداردسازی پیروی کنند. این امر حتی مستلزم آن است که واجد شرایط ترین و با تجربه ترین ممتحنین قبل از اقدام برای اجرای ابزار ارزیابی، راهنمای فرم های نظرسنجی Vineland-ll را مطالعه و مطالعه کنند. استفاده از فرم های نظرسنجی در جلسات تمرینی توصیه می شود.
دو گروه گسترده از کاربران آزمون در دستورالعمل‌های انجمن‌های روان‌شناسی آمریکا (APA) در مورد صلاحیت‌های کاربر آزمون (Turner, DeMers, Fox, & Reed, 2001) مورد بحث قرار گرفته‌اند: (الف) متخصصان با آموزش و تجربه کافی برای اجرا و امتیازدهی به آزمون‌های روان‌شناختی. تحت نظارت، و (ب) متخصصانی که واجد شرایط تفسیر و گزارش نتایج تست های روانشناختی هستند. نویسندگان و ناشر این دستورالعمل‌ها را تأیید می‌کنند و به ترکیبی از دانش، مهارت‌ها، توانایی‌ها، آموزش و تجربه پایبند هستند که APA آن را برای استفاده مسئولانه از آزمون‌های روان‌شناختی مطلوب می‌داند (Turner et al., 2001).
به دلیل تنوع گسترده در بین حوزه های قضایی در الزامات گواهینامه و استفاده از عناوین حرفه ای، نمی توان صرفاً بر اساس عنوان، مجوز یا گواهینامه تعیین کرد که چه کسی واجد شرایط استفاده از Vineland-Il است. مطابق با اصول ارائه شده در استانداردهای آزمون آموزشی و روانشناختی (انجمن تحقیقات آموزشی آمریکا [AERA]، انجمن روانشناسی آمریکا IAPAI، و شورای ملی سنجش در آموزش [NCME]، ۱۹۹۹)، هر پزشک فردی باید تصمیم بگیرد که آیا خودش یا نه. آموزش رسمی آکادمیک و تجربه تحت نظارت، زمینه و دانش لازم را برای استفاده و تفسیر مناسب Vineland-Il فراهم می‌کند. تعدادی دیگر از کارکنان حرفه‌ای آموزش دیده یا دارای گواهی (مانند روان‌سنج‌ها، تشخیص‌شناسان آموزشی، مددکاران اجتماعی بالینی، روانپزشکان و متخصصان اطفال) ممکن است دریافت کرده باشند. آموزش رسمی رسمی لازم و تجربه نظارت شده برای استفاده از ابزارهایی مانند Vineland-lI

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.