پرسشنامه اضطراب اجتماعی کانور

نوع فایل
ورد (word)
نویسنده
تاریخ انتشار
6 ژوئن 2018
تعداد بازدید
2419 بازدید
2,500 تومان

پرسشنامه اضطراب اجتماعی کانور: دانلود فایل ورد پرسشنامه اضطراب اجتماعی کانور در قالب فایل ورد قابل ویرایش تنها با قیمت ۲۵۰۰ تومان.

برای دانلود فایل منوی خرید و دانلود را از همین صفحه کلیک کنید.

بخش هایی از متن فایل

تعریف نظری: اختلال اضطراب اجتماعی ترس افراطی و غیرمعقول از موقعیت هایی است که رفتار با عملکرد فرد ممکن است مورد وارسی یا ارزیابی قرارا بگیرد(وایلد، کلارک، اهلرز و مک مانتوس، ۲۰۰۸).

تعریف عملیاتی: در این تحقیق اضطراب اجتماعی هر فرد بر حسب نمره ای که در پرسشنامه اجتماعی کانور برای نوجوانان بدست می آورد، مشخص می شود.

پرسشنامه اضطراب اجتماعی کانور

پرسشنامه اجتماعی که توسط کاتور و همکارانش (۲۰۰۰) به منظور ارزیابی اضطراب اجتماعی طراحی شده است. . پرسشنامه مذکور سه حیطه بالینی هراس اجتماعی یعنی ترس، اجتناب و علایم فیزیولوژیکی این اختلال را می سنجد. از مزیت های این پرسشنامه کوتاه بودن و سادگی نمره گذاری آن است که سبب می شود بتوان از آن به سهولت و بر روی جمعیت های بزرگ استفاده کرد. یکی از موارد استفاده این پرسشنامه آزمودن پاسخ به درمان در مبتلایان به اختلال اضطراب اجتماعی است. پرسشنامه هراس اجتماعی کانور یک مقیاس خودسنجی شامل ۱۷ماده است و از سه زیرمقیاس فرعی ترس (۶ ماده)، اجتناب (۷ ماده)، و ناراحتی فیزیولوژیک (۴ ماده) تشکیل می شود. نمره گذاری این مقیاس بر اساس مقیاس لیکرت پنج درجه بوده که بصورت اصلا، کم، تاحدی، زیاد و خیلی زیاد) تنظیم شده است. نمره گذاری پرسشنامه از صفر تا ۴ می باشد که پاسخ ( خیلی زیاد) نمره ۴ و پاسخ (اصلا) نمره صفر دریافت می کند. بنابراین نمره كل فرد می تواند بین ۰ تا ۶۸ متغیر باشد. بر اساس نتایج بدست آمده برای تفسیر نمرات، نقطه برش ۴۰ با کارایی دقت تشخیص ۸۰ درصد و نقطه برش ۵۰ یا کارآیی دقت ۸۹ درصد، افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی را از افراد غیر مبتلا متمایز میکند( فتحی آشتیانی، ۱۳۸۸).

منابع

فتحی آشتیانی ، علی . آزمون های روان شناختی – ارزشیابی شخصیت و سلامت روان . انتشارات بعثت . ۱۳۸۸

سلاجقه صادق, بخشاني نورمحمد(۱۳۹۳) اثربخشي ترکيب مواجهه درماني گروهي و آموزش مهارت هاي مقابله با استرس بر ميزان اضطراب اجتماعي دانشجويان. دانش و پژوهش در روان شناسي كاربردي. ش۲٫

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.