پرسشنامه بدبینی سازمانی

نویسنده
تاریخ انتشار
6 ژانویه 2019
تعداد بازدید
1021 بازدید
4,000 تومان

پرسشنامه بدبینی سازمانی: دانلود پرسشنامه بدبینی سازمانی (سوالات، نمره گذاری، و ویژگی های روانسنجی) در قالب فایل ورد قابل ویرایش تنها با قیمت ۴۰۰۰ تومان.

برای دانلود فایل منوی خرید و دانلود را از همین صفحه کلیک کنید.

بخش هایی از متن پرسشنامه

پرسشنامه بدبینی سازمانی

برای سنجش بدبینی سازمانی از پژوهش دین و همکاران (۱۹۹۸) استفاده شده است، این پژوهش بدبینی سازمانی را با دوازده سوال می سنجد، این ۱۳ سوال بدبینی سازمانی را در سه بعد عاطفی شناختی و رفتاری اندازه گیری می کند. بعد عاطفی شامل سوالاتی همچون «وقتی در مورد سازمانم می اندیشم، احساس عصبانیت می کنم» و «وقتی در مورد سازمانم می اندیشم، احساس ناراحتی می کنم» است. بعد شناختی شامل سوالاتی همچون «معتقدم در سازمانم بین حرف و عمل فاصله وجود دارد» و «در سازمانم در مورد سیاست ها، اهداف و اعمال اتفاق نظر کمی وجود دارد» است و بعد رفتاری نیز شامل سوالاتی همچون «با دیگران در مورد کارهایی که در سازمان انجام می شود، صحبت می کنم» و اعمال و سیاست های سازمان را با دیگران نقد می کنم» است. برای اندازه گیری از مقیاس پنج تایی لیکرت استفاده شده است .

این پرسشنامه دارای ۱۳ سوال و سه مؤلفه می باشد که در زیر به ترتیب به آنها اشاره می کنیم:

۱) بعد عاطفی ۴ سوال

۲) بعد شناختی ۵ سوال

۳) بعد رفتاری ۴ سوال

تعریف مفهومی

بدبینی سازمانی: بدبینی سازمانی نتیجه اعتقاد کارکنان به این است که یک سازمان فاقد صداقت است که بیشتر این اعتقاد است که در سازمان اخلاق، صداقت و عدالت رعایت نمی شود. (نافی و کایفی، ۲۰۱۳ ).

تعریف عملیاتی

در این فایل منظور از بدبینی سازمانی نمره ای است که پاسخ دهنده گان به سوالات ۱۳ گویه ای پرسشنامه بدبینی سازمانی می دهند.

منابع

رشتیانی، محمد(۱۳۹۵)نقش تعدیل کننده تعارض نقش، تعارض کار-خانواده، اعتماد و عدالت  درک شده در رابطه ی بین فرسودگی شغلی و بدبینی سازمانی. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی.

سرمد. زهره.، بازرگان، عباس و حتجازی، اليه. (۱۳۹۲). روش های تحقیق در علوم رفتاری، تهران، آگاه .

Nafei, A. Kaifi, A. (2013). The Impact of Organizational Cynicism on Organizational Commitment: An Applied Study on Teaching Hospitals in Egypt. European Journal of Business and Management, Vol. 5 No. 12, pp. 131-147.

Dean, J.W., Brandes, P. and Dharwadkar, R. (1998). Organizational cynicism. Academy of anagement Review, Vol. 23, pp. 341-353.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.