پرسشنامه توانمندسازی رهبری

نویسنده
تاریخ انتشار
27 نوامبر 2020
تعداد بازدید
16228 بازدید
3,500 تومان

پرسشنامه توانمندسازی رهبری : دانلود فایل ورد پرسشنامه توانمندسازی رهبری  (شامل پرسشنامه، نمره گذاری، پایایی و روایی و..)  در قالب فایل ورد قابل ویرایش تنها با قیمت ۳۵۰۰ تومان.

برای دانلود فایل منوی خرید و دانلود را از همین صفحه کلیک کنید.

بخش هایی از متن فایل

پرسشنامه توانمندسازی رهبری : پرسشنامه توانمندسازی رهبری  توسط لیانگ و همکاران (۲۰۱۰) تهیه شده است. این پرسشنام شامل ۱۸ گویه بسته پاسخ می باشد که بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت جوتیمی را مورد سنجش قرار می دهد. پرسشنامه مذکور در ایران توسط رهنما (۱۳۹۳) اعتباریابی شده است.

تعاریف نظری

توانمندسازی رهبری: از آنجا که انسان ها به عنوان ارزشمندترین سرمایه سازمان هستند وکسانی که مسئولیت رویکردها وکارکردهای سازمان را بر عهده دارند، بنابراین بایسته است با توانمندسازی منابع انسانی از راه دموکراتیک، ضمن آماده کردن کارکنان برای رویارویی با تغییرات، در سازمان نیز محیطی را بوجودآورد که درآن، هم انسانیت انسان ها وهم استعدادآن ها شکوفا شود و نیز دستیابی به بالندگی سازمانی و توسعه هدف ها و در نهایت، ارتقای سازمان تا سطح فرابالندگی امکان پذیر شود(رهنما، ۱۳۹۳). توانمندسازي، فرايند مداومي است که بوسيله عواملي مثل فرهنگ سازماني و تمرين‌هاي مديريتي که خودکارايي کارمندان را افزايش مي‌دهد، تعريف مي‌شود (يه و لين[۱]، ۲۰۱۲). شلتون[۲] (۲۰۱۲)، توانمندسازي رهبری را حرکت از نظام تصميم‌گيري سلسله مراتبي توسط مديران به نظام کاهش سلسله مراتب کنترل و تصميم‌گيري توسط رده‌هاي پايين تعريف مي‌کند.

تعاریف عملیاتی

توانمندسازی رهبری: میانگین نمره­ای است که هر یک از آزمودنی‌ها از پرسشنامه­ی که در این زمینه توسط لیانگ و همکاران ،۲۰۱۰تهیه شده به دست آورده‌اند این پرسشنامه شامل ۱۸ سؤال می­باشد، گزینه‌های سؤالات مدرج و از طیف ۵ درجه لیکرت می­باشد که گزینه ها از کاملا مخالفم تا کاملا موافقم نمره گذاری شده است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.