پرسشنامه دو سوگرایی در ابراز گری هیجانی

نوع فایل
ورد (WORD)
نویسنده
تاریخ انتشار
30 مارس 2021
تعداد بازدید
951 بازدید
2,500 تومان

پرسشنامه دو سوگرایی در ابراز گری هیجانی: دانلود پرسشنامه دو سوگرایی در ابراز گری هیجانی در قالب فایل word به همراه راهنمای کامل نمره گذاری، ویژگی های روانسنجی و سوالات پرسشنامه تنها با قیمت۲۵۰۰ تومان.

برای دانلود پرسشنامه منوی خرید و دانلود را از همین صفحه کلیک کنید.

بخش هایی از متن پرسشنامه

پرسشنامه دو سوگرایی در ابراز گری هیجانی

پرسشنامه دو سوگرایی در ابرازگری هیجانی کینگ و امونز[۱](۱۹۹۰)  به‌منظور بررسی اهمیت نقش دو سوگرایی در ابرازگری هیجان در سلامت این پرسشنامه را طراحی شده است. پرسشنامه  دو سو گرایی در ابرازگری هیجان ۲۸ ماده دارد که ۱۶ ماده آن مربوط به دو سوگرایی در ابرازگری هیجان مثبت و ۱۲ ماده آن مربوط به دو سوگرایی در ابراز هیجان‌های مرتبط با حق‌به‌جانب بودن (یعنی هیجان‌هایی مانند حسادت و خشم) است. کینگ و امونز (۱۹۹۰) با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی ساختار دو عاملی را برای پرسشنامه بدست آوردند. در این مطالعه، پرسشنامه پرسشنامه دو سوگرایی در ابراز هیجانی همسانی درونی بالایی داشت (۸۹/۰ برای کل پرسشنامه، ۸۷/۰ برای خرده مقیاس دو سوگرایی در ابراز هیجان های مثبت و ۷۷/۰ برای خرده مقیاس دو سوگرایی در ابراز هیجان های مرتبط با حق به جانب بودن) و پایایی بازآزمایی نیز برابر با ۷۸/۰ بدست آمد. همچنین، در این پژوهش، روایی همگرای این پرسشنامه از طریق همبستگی مثبت معنادار با پرسشنامه دو سوگرایی شدید رالین (۱۹۸۴) و پرسشنامه افسردگی بک (۱۹۷۴) تایید شد. در ایران این ویژگی های روانسنجی این پرسشنامه را رفیعی نیا (۱۳۸۰) بررسی کرده است. در مطالعه وی ضریب آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه ۸۷/۰ و  برای خرده مقیاس‌های دوسوگرایی در ابراز هیجان‌های مثبت و دوسوگرایی در ابراز هیجان‌های مرتبط با حق‌به‌جانب بودن، به ترتیب ۸۳/۰ و ۷۷/۰ به دست آمد.

منابع

رفیعی نیا، پرویز. (۱۳۸۰). رابطه سبکهاي ابراز هیجان با سلامت عمومی در دانشجویان. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه تربیت مدرس.

King, L. A., & Emmons, R. A. (1991). Psychological, physical, and interpersonal correlates of emotional expressiveness, conflict, and control. European Journal of Personality, 5, 131-150.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.