پرسشنامه سرسختی شغلی

نویسنده
تاریخ انتشار
17 آوریل 2019
تعداد بازدید
1139 بازدید
3,200 تومان

پرسشنامه سرسختی شغلی مورنو جیمز و همکاران (۲۰۱۴): دانلود پرسشنامه سرسختی شغلی (سوالات، نمره گذاری، و ویژگی های روانسنجی) در قالب فایل ورد قابل ویرایش تنها با قیمت ۳۲۰۰ تومان.

برای دانلود فایل منوی خرید و دانلود را از همین صفحه کلیک کنید.

بخش هایی از متن پرسشنامه

پرسشنامه سرسختی شغلی : پرسشنامه سرسختی شغلی توسط مورنو جیمز و همکاران (۲۰۱۴) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل ۱۷ گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه سه بعد کنترل، چالش و تعهد را مورد سنجش قرار می دهد، در ایران این پرسشنامه توسط اکبری و همکاران(۱۳۹۴) اعتباریابی شده است.

تعریف نظری

سرسختی شغلی: عبارت است از ترکیبی از باور ها در مورد خویشتن و جهان که از سه مؤلفه تعهد ، کنتر ل و مبارزه جویی تشکیل می شود (کوباسا ، ۲۰۱۴). بنابر تعریفی که توسط اسنایدر (۲۰۱۲) در مورد سرسختی ارائه شده است و همچنین مورد توافق همگان قرار دارد؛ سرسختی “مجموعه و منظومه ای از ویژگی های شخصیتی است که به عنوان منبع مقاومت در برابر رویدادهای استرس زای زندگی عمل می­کند”. علاوه بر این افراد سرسخت سه مشخصه اساسی دارند، که مجموع آن ویژگی سرسخت بودن را منجر می­شود:  (الف) هدفمند بودن و تعهد عمیق به مردم و فعالیت هایی که انجام می دهند و مسئولیت هایی که بر عهده می گیرند (ب) احساس کنترل داشتن بر وقایع و رویدادهای پیرامون خود، و نیز (ج) توانایی در نظر گرفتن تغییر و دگرگونی ها به عنوان یک چالش معمول.

تعاریف عملیاتی

در این تحقیق منظور از سرسختی شغلی نمره ای است که پاسخ دهندگان به سوالات ۱۷ گویه ای پرسشنامه سرسختی شغلی می دهند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.