پرسشنامه سنجش بخشش در خانواده

نویسنده
تاریخ انتشار
20 نوامبر 2018
تعداد بازدید
1460 بازدید
3,000 تومان

پرسشنامه سنجش بخشش در خانواده (مقیاس بخشودگی): دانلود پرسشنامه سنجش بخشش در خانواده (مقیاس بخشودگی)  در قالب فایل ورد قابل ویرایش به همراه نمره گذاری، سوالات و ویژگی های روانسنجی تنها با قیمت ۳۰۰۰ تومان.

برای دانلود  پرسشنامه سنجش بخشش در خانواده (مقیاس بخشودگی) با راهنمای کامل تفسیر و نمره گذاری آن منوی خرید و دانلود را از همین صفحه کلیک کنید.

برخی توضیحات مربوط به این فایل در ادامه آورده شده است.

پرسشنامه سنجش بخشش در خانواده (مقیاس بخشودگی)

این پرسشنامه توسط پولارد، اندرسون، اندرسون و جنینگز (۱۹۹۸) تهیه و توسط سیف و بهاری، (۱۳۸۲) ترجمه شده است. این مقیایی، متشکل از ۴۰ ماده بوده و از دو بخش تشکیل شده است. ۲۰ ماده اول آن به روابط خانواده اصلی و ۲۰ ماده دیگر به روابط زناشویی فعلی مربوط است، نمره گذاری مقیاس مذکور بر روی یک مقیاس لیکرتی ۵ درجه ای، از(۱ هرگز) تا (۵ تقریبا همیشه) صورت می گیرد. کسب نمره بالا در این آزمون نشان دهنده میزان بخشش بالا است.

تعاریف نظری

بخشش در خانواده:بخشودن و بخشش یک فضیلت اخلاقی است که در برابر خطای دیگران انجام می شود و قابل آموزش دادن است (انریگت، ۲۰۱۱ ص ۲۸).

تعاریف عملیاتی

بخشش در خانواده: در فایل حاضر، منظور از بخشش در خانواده نمره ای است که فرد از پرسشنامه ی بخشش در خانواده اندرسون و جنینگز (۱۹۹۸) که توسط سیف و بهاری، (۱۳۸۲) ترجمه و تدوین شده است، کسب می کند که دارای ۴۰ ماده می باشد که بر روی یک پیوستار از هرگز تا تقریبا همیشه درجه بندی می شود.

منابع

سیف سی بهاری في. ۱۳۸۲، رابطه بخشودگی، معرفی یک مدل درمانی در مشاوره خانواده و ازدواج، تازه ها و پژوهش های مشاوره، جلد دوم، شماره ۷و۸

Enright R. 2011. Psychological Science of Forgiveness: Implications for Psychotherapy and Education Presented at the Conference, Neuroscience and Moral Action: Neurological Conditions of Affectivity, Decisions, and Virtue Pontificia Universita della Santa Croce Rome, Italy

Pollard M, Anderson R, Anderson W. Jennings G. 1998. The development of family forgiveness scale. Journal of family therapy, 20, 95-109 .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.