پرسشنامه شایستگی هیجانی اجتماعی

نویسنده
تاریخ انتشار
26 مارس 2020
تعداد بازدید
2055 بازدید
3,900 تومان

پرسشنامه شایستگی هیجانی اجتماعی دانش آموزان (SECQ): دانلود فایل پرسشنامه شایستگی هیجانی اجتماعی (شامل سوالات، نمره گذاری، و ویژگی های روانسنجی پرسشنامه) در قالب فایل word قابل ویرایش شامل سوالات، نمره گذاری و ویژگی های روانسنجی تنها با قیمت ۳۹۰۰ تومان.

جهت دانلود فایل منوی خرید و دانلود را از همین صفحه کلیک کنید.

پرسشنامه شایستگی هیجانی اجتماعی دانش آموزان (SECQ)

ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺷﺎﻳﺴﺘﮕﻲ ﻫﻴﺠﺎﻧﻲ- اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ داﻧﺶ آﻣﻮزان (SECQ) توسط  زو و ﺟﻲ[۱] (٢٠١٢) در داﻧﺸﮕﺎه ﺳﻨﮕﺎﭘﻮر ﺟﻬﺖ داﻧﺶآﻣﻮزان دﺑﻴﺮﺳﺘﺎﻧﻲ ﻧﺮم ﮔﺮدﻳﺪه اﺳﺖ و ﺑﺮﮔﺮﻓﺘﻪ از ﻳﺎﻓﺘﻪﻫﺎي ﻣﺮﻛﺰ ﻫﻤﻜﺎري ﻳﺎدﮔﻴﺮي ﻫﻴﺠﺎﻧﻲ- اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ آﻣﻮزﺷﮕﺎﻫﻲ[۲] (٢٠٠٨) اﺳﺖ و داراي اﻋﺘﺒﺎر ﺑﺎﻻي ٧٠/٠ ﮔﺰارش ﺷﺪ. اﻳﻦ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ داراي ﺗﻮاﻧﺎﻳﻲ ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ داﻧﺶآﻣﻮزان ﺑﺎ ﺗﻮاﻧﺎﻳﻲ ﺑﺎﻻ و ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺷﺎﻳﺴﺘﮕﻲ ﻫﻴﺠﺎﻧﻲ- اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ اﺳﺖ. ﻧﺤﻮه ﻧﻤﺮهﮔﺬاري اﻳﻦ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺑﺮ اﺳﺎس ﻃﻴﻒ ﻟﻴﻜﺮت ١ ﻛﺎﻣﻼ ﻣﺨﺎﻟﻔﻢ، ٢ ﺗﺎ ﺣﺪي ﻣﺨﺎﻟﻔﻢ، ٣ ﻣﺨﺎﻟﻔﻢ، ٤ ﺗﺎ ﺣﺪي ﻣﻮاﻓﻘﻢ، ٥ ﻣﻮاﻓﻘﻢ و ٦ﻛﺎﻣﻼً ﻣﻮاﻓﻘﻢ است. این پرسشنامه از ۲۵ سوال تشکیل شده است و ٥ ﻣﺆﻟﻔﻪ ﺧﻮدآﮔﺎﻫﻲ، آﮔﺎﻫﻲ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ، ﺧﻮد ﻣﺪﻳﺮﻳﺘﻲ، ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ راﺑﻄﻪ و ﺗﺼﻤﻴﻢﮔﻴﺮي ﻣﺴﺌﻮﻻﻧﻪ را مورد سنجش قرار می دهد. در ایران این پرسشنامه توسط امامقلی زاده، کدیور، و پاشا شریفی (۱۳۹۷) به فارسی ترجمه شد و ویژگی های روانسنجی آن مورد بررسی قرار گرفت. یافته های این پژوهشگران گویای این بود که ضرایب آلفای کرونباخ پرسشنامه برای زیر مقیاس های آن بین ۷۷/۰ تا ۸۰/۰ و ضریب اعتبار آزمون- باز آزمون این پرسشنامه برابر با ۸۶/۰ است. همچنین نتیجه تحلیل عاملی تاییدی حاکی از برازش مدل با ساختار ۵ عاملی پرسشنامه است.

تعریف نظری شایستگی هیجانی- اجتماعی: این مفهوم برگرفته از از یادگیری هیجانی- اجتماعی بوده و بر این باور است که یادگیرندگان توانایی خود نظارتی بر رفتارهایشان از طریق یادگیری را دارند (ویلسون، کاتفردسونو ناجاکا[۳]، ۲۰۰۱).

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.