پرسشنامه شفافیت سازمانی

نویسنده
تاریخ انتشار
28 ژانویه 2020
تعداد بازدید
1089 بازدید
3,500 تومان

پرسشنامه استاندارد شفافیت سازمانی النشمی ۲۰۱۲: : دانلود پرسشنامه استاندارد شفافیت سازمانی النشمی ۲۰۱۲ با فرمت فایل ورد قابل ویرایش تنها با قیمت ۳۵۰۰ تومان.

برای دانلود فایل منوی خرید و دانلود را از همین صفحه کلیک کنید.

بخش هایی از متن پرسشنامه

پرسشنامه شفافیت سازمانی توسط النشمی (۲۰۱۲) به منظور سنجش شفافیت سازمانی طراحی و تدوین شده است. این پرسشنامه دارای ۲۲ سوال و چهار مولفه شناخت قوانین و مقررات، شفاف سازی مراحل انجام کار و فعالیت، شفاف سازی معاملات و شفاف سازی امور اداری و استخدامی می باشد و بر اساس طیف پنج گزینه ای لیکرت با سوالاتی مانند (در دسترس قرار دادن كليه قوانين و مقررات معتبر و حاكم بر دستگاه) به سنجش شفافیت سازمانی می پردازد.

شفافیت به منزله تقاضا برای اطلاعات, توانایی شهروندان برای به دست آوردن اطلاعات, و عرضه و انتشار واقعیاطلاعات توسط دولت و سازمان های غیر دولتی است(میتچل,۱۹۹۸؛ به نقل ازبال,۲۰۰۹ :۲۹۸). فینل ولورد[۱] (۱۹۹۹) شفافیت را به عنوان یک مکانیسم كه انتشار اطلاعات در مورد سیاست ها, توانایی ها, و اولویت ها به طرفین داد وستد راتسهیل می كند, تعریف كردند.

منابع:

سرمد، زهره، حجازی، الهه و عباس بازرگان (۱۳۹۰). روش تحقیق در علوم رفتاری، انتشارات آگاه.

جعفری، زهرا (۱۳۹۵). تبیین تاثیر دولت الکترونیک در ارتقای سلامت اداری با نقش واسطه ای شفافیت سازمانی در سازمان تامین اجتماعی شیراز، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی، گرایش منابع انسانی، دانشگاه پیام نور، مرکز شیراز.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.