پرسشنامه مشکلات بین فردی ۳۲ سؤالی (۳۲-IIP)

نویسنده
تاریخ انتشار
10 سپتامبر 2020
تعداد بازدید
14386 بازدید
3,900 تومان

پرسشنامه مشکلات بین فردی ۳۲ سؤالی (۳۲-IIP): دانلود پرسشنامه پرسشنامه مشکلات بین فردی (سوالات، نمره گذاری، و ویژگی های روانسنجی) در قالب فایل ورد قابل ویرایش تنها با قیمت ۳۹۰۰ تومان.

به منظور دانلود فایل بر روی منوی خرید و دانلود کلیک کنید.

بخش های از متن فایل

فرم ۳۲ سؤالی مقیاس مشکلات بین فردی، یک ابزار خودگزارش دهی است که گویه های آن در رابطه با مشکلاتی است که افراد به طور معمول در روابط بین فردی تجربه می کنند. این فرم توسط بارخام و همکاران به عنوان یک نسخه کوتاه از فرم اصلی ( فرم ۱۲۷ سؤالی) به منظور استفاده از این ابزار در خدمات بالینی طراحی شد. این فرم بر اساس تحلیل عاملی اکتشافی از فرم ۱۲۷ سؤالی و با در نظر گرفتن چهار گویه ای که بیشترین بار عاملی را در هر ریز مقیاس دارند، به دست آمد. این مقیاس دارای ۸ زیر مقیاس می باشد: مردم آمیزی، جرأت ورزی، مشارکت با دیگران، حمایت از دیگران، پرخاشگری، گشودگی، در نظر گرفتن دیگران و وابستگی به دیگران.

این گویه ها بر روی یک مقیاس لیکرت ۵ درجه ای از صفر(به هیچ وجه) تا ۵ (به شدت) نمره گذاری می شوند. فرم تهیه شده توسط بارخام و همکاران دارای روایی و اعتبار بالایی می باشد. کلیه گویه های این مقیاس به دو دسته کلی تقسیم میشوند. بعضی از آنها با عبارت “انجام دادن آن کار برایم دشوار است” (پیوستن به گروهها برایم دشوار است و بعضی دیگر با عبارت “آن کار را خیلی زیاد انجام میدهم” (خیلی به دیگران وابسته هستم) مطرح می شود.

این پرسشنامه در اصل ۳۲ گویه دارد که بارخام و همکاران در سال ۱۹۹۶ آن‌را طراحی نموده‌اند که در هنجاریابی ایرانی پرسش‌های آن به ۲۹ سوال تقلیل یافت. پرسشنامه حاضر دارای شش زیرمقیاس است که عبارتند از: صراحت و مردم‌آمیزی، گشودگی، در نظر گرفتن دیگران، پرخاشگری، حمایت‌گری، و مشارکت و وابستگی

تعریف مفهومی

پرسشنامه مشکلات بین فردی ۳۲ سؤالی (۳۲-IIP)

مشکلات بین فردی مشکلاتی هستند که در رابطه با دیگران تجربه می شوند و ایجاد آشفتگی روانی می کنند یا با آشفتگی های روانی در ارتباط قرار می گیرند (هرویتز،۱۹۸۸، به نقل از بشارت، ۱۳۸۸).

تعریف عملیاتی

مشکلات بین فردی: عبارت است از نمره ای که شرکت کنندگان در تحقیق از پاسخگویی به پرسشنامه ۲۹ سوالی هنجاریابی شده مشکلات بین فردی بارخام و همکاران (۱۹۹۶) به دست آوردند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.