پرسشنامه نگرش زیست محیطی تامپسون و برتون

نویسنده
تاریخ انتشار
8 نوامبر 2020
تعداد بازدید
16166 بازدید
4,000 تومان

پرسشنامه نگرش زیست محیطی تامپسون و برتون: دانلود فایل ورد پرسشنامه نگرش زیست محیطی تامپسون و برتون (شامل پرسشنامه، نمره گذاری، پایایی و روایی و..)  در قالب فایل ورد قابل ویرایش تنها با قیمت ۴۰۰۰ تومان.

برای دانلود فایل منوی خرید و دانلود را از همین صفحه کلیک کنید.

بخش هایی از متن فایل

پرسشنامه نگرش زیست محیطی تامپسون و برتون: پرسشنامه نگرش زیست محیطی توسط تامپسون و برتون(۱۹۹۴) طراحی و اعتباریابی شده است. این پرسش­نامه دارای ۱۵ گویه می­باشد که شامل سه‌ خرده مقیاس انسان‌مداری (۵ گویه)، محیط مداری (۵ گویه) و بی‌اعتنایی عمومی (۵ گویه) است که برای ارزیابی‌ نگرش به محیط استفاده شد. این پرسشنامه در پژوهش مفاخری(۱۳۹۳) اعتباریابی شده است.

تعاریف نظری

نگرش زیست محیطی: در اصطلاح “محیط زیست”، زیستن توسط محیط زیست احاطه شده و محیط در برگیرنده آن است. بوم­شناسی یا اکولوژی عمدتا به تحقیق درباره روابط بین موجودات زنده با یکدیگر و با محیط زندگی آنها می­پردازد. هر موجود زنده پیوسته با موجودات زنده دیگر و نیز با موجودات غیر زنده اطراف خود ارتباط دارد و هرکدام یکدیگر را تحت تاثیر خود قرار می­دهند. هرآنچه فرایند زیستن را احاطه کرده، آن را در خود فرو گرفته و با آن در کنش متقابل قرار دارد می­توان محیط زیست نامید (مفاخری، ۱۳۹۳). نگرش­های زیست محیطی به عنوان مجموعه­ای از باورها، عواطف ونیت­های رفتاری فرد که توجه او را به موضوعات و رفتارهای زیست محیطی معطوف می­کند تعریف شده­است (شولتز و همکاران، ۲۰۰۴).

تعاریف عملیاتی

نمره­ای که آزمودنی­ها از پاسخ به پرسش­نامه نگرش‌های محیطی تامپسون و برتون[۱] (۱۹۹۴) بدست می­آورند این پرسش­نامه دارای ۱۵ گویه می­باشد که شامل سه‌ خرده مقیاس انسان‌مداری، محیط­مداری و بی‌اعتنایی عمومی است که برای ارزیابی‌ نگرش به محیط زیست استفاده می­شود. هرچه نمره­ی وی بالاتر باشد نشان دهنده نگرش‌های مثبت تر به محیط زیست می­باشد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.