پرسشنامه هوش اجتماعی

نویسنده
تاریخ انتشار
16 اکتبر 2018
تعداد بازدید
539 بازدید
2,000 تومان

پرسشنامه هوش اجتماعی: دانلود پرسشنامه هوش اجتماعی  (سوالات، نمره گذاری، و ویژگی های روانسنجی) در قالب فایل ورد قابل ویرایش تنها با قیمت ۲۰۰۰ تومان.

برای دانلود فایل منوی خرید و دانلود را از همین صفحه کلیک کنید.

بخش هایی از متن پرسشنامه

پرسشنامه هوش اجتماعی

این پرسشنامه توسط چادها ساخته شده و مورد هنجاریابی قرار گرفته است و عرب (۱۳۸۸)، این پرسشنامه را ترجمه کرده و پس از تغییر سؤالات و تصاویر وابسته به فرهنگ و تهیه کلید برای سؤالات پرسشنامه ۶۶ سؤالی چادها آن را روی نمونه ای ۵۰۰ نفری از دانشجویان دختر دانشگاههای تهران که نمونه او از دانشگاه های تهران ، علامه طباطبایی و تربیت مدرس انتخاب شده بودند، اجرا کرد. با تحلیل عاملی پرسشنامه عرب در ایران با ۴۰ سؤال که شامل ۶ عامل برای این مقیاس است نام گذاری شد که نام این مقیاس ها عبارتند از : حافظه بازشناسی چهره ها ، راه حل مداری ، سازگاری اجتماعی ، همدلی ، مدارا کردن و آسان گیری . نقطه برش برای این مقیاس بر اساس خطای استاندارد میانگین و میانگین تعیین شده و نمره خام بالاتر از ۷۴ بیانگر هوش اجتماعی سطح بالا و نمره خام کمتر از ۶۸ بیانگر هوش اجتماعی سطح پایین است و نمره خام بین این دو حد بیانگر هوش اجتماعی متوسط است.

تعریف نظری

هوش اجتماعی :هوشی است که به درک روابط بین افراد و گروه های اجتماعی کمک می کند. حوزه های تحت پوشش این هوش عبارتند از : آداب و رسوم قومی و قبیله ای ، ویژگی های مؤسسات و نهادهای اجتماعی ، همچنین قوانین حقوقی و جزائی ( کرمی ،۱۳۸۲)

تعریف عملیاتی هوش اجتماعی میزان نمره ای است که فرد در “پرسشنامه هوش اجتماعی (SI[۱])” کسب می کند .

منابع

عرب چادگانی ، صفيه.(۱۳۸۷)، ساخت و هنجاریابی مقیاس هوش اجتماعی بر اساس الگوی Dr.n:Chadha  در میان دانشجویان دختر دانشگاه های تهران به پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی

کرمی ، ابوالفضل. (۱۳۸۲). آشنایی با آزمون سازی و آزمون های روانی. تهران: انتشارات روان سنجی .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.