پرسشنامه کیفیت زندگی در مدرسه

نوع فایل
ورد (word)
نویسنده
تاریخ انتشار
31 دسامبر 2021
تعداد بازدید
586 بازدید
2,900 تومان

پرسشنامه کیفیت زندگی در مدرسه (QOSL) ویلیامز و باتن (۱۹۸۱): دانلود پرسشنامه کیفیت زندگی در مدرسه در قالب فایل ورد قابل ویرایش تنها با قیمت ۲۹۰۰ تومان.

برای دانلود فایل منوی خرید و دانلود را از همین صفحه کلیک کنید.

بخش هایی از متن پرسشنامه

پرسشنامه کیفیت زندگی در مدرسه (QOSL) ویلیامز و باتن (۱۹۸۱)

این پرسشنامه توسط ویلیامز و باتن (۱۹۸۱) توسعه داده شده است. پرسشنامه کیفیت زندگی در مدرسه که شامل ۳۹ سوال و هدف از آن بررسی کیفیت زندگی دانش آموزان در مدرسه از ابعاد مختلف (رضایت عمومی، عواطف منفی، رابطه با معلم، فرصت، پیشرفت، ماجراجویی، انسجام اجتماعی) می باشد. نمره گذاری این پرسشنامه از طریق یک طیف لیکرت ۵ درجه ای (کاملا مخالفم تا کاملا موافقم) انجام می شود. در پژوهش سلطانی شال و همکاران (۱۳۹۰) روایی همگرای پرسشنامه کیفیت زندگی در مدرسه با بررسی همبستگی آن با پرسشنامه های خودکار آمدی عمومی و مقیاس سازگاری نوجوانان محاسبه و تایید گردید. همچنین پایایی پرسشنامه یا قابلیت اعتماد آن با استفاده از روش اندازه­گیري آلفاي کرونباخ محاسبه شد که برابر با ۸۵/۰ بدست آمد.

منبع:

سلطانی شال، رضا، کارشکی، حسین، آقامحمدیان شعرباف، حمیدرضا، عبدخدایی، محمد سعید، بافنده، حسین، (۱۳۹۰)، بررسی روایی و پایایی پرسشنامه کیفیت زندگی در مدرسه در مدارس شهر مشهد، محله دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دوره نوزدهم، شماره ۱٫

Williams T., Batten M. (1981). The quality of school life. Melbourne, Australia, Australian Council for Educational Research.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.