پرسشنامه یادگیری خود جهت دهی

نویسنده
تاریخ انتشار
6 جولای 2019
تعداد بازدید
899 بازدید
2,000 تومان

پرسشنامه یادگیری خود جهت دهی چنگ و همکاران (۲۰۱۰):دانلود فایل ورد پرسشنامه یادگیری خود جهت دهی (شامل پرسشنامه، نمره گذاری، پایایی و روایی و..)  در قالب فایل ورد قابل ویرایش تنها با قیمت ۳۰۰۰ تومان.

برای دانلود فایل منوی خرید و دانلود را از همین صفحه کلیک کنید.

بخش هایی از متن فایل

پرسشنامه یادگیری خود جهت دهی[۱] چنگ و همکاران (۲۰۱۰): پرسشنامه یادگیری خود جهت دهی توسط چنگ و همکاران در سال (۲۰۱۰) به منظور سنجش یادگیری خود جهت دهی در دانشجویان طراحی و توسعه داده شده است. این پرسشنامه دارای ۲۰ سوال و شامل ۴ بعد انگیزش یادگیری، طرح ریزی و اجرا، خود نظارتی و ارتباط بین فردی می باشد و بر اساس طیف پنج گزینه ای لیکرت با سوالاتی مانند (من شدیداً به این مساله امیدوارم که دائما در یادگیری خود پیشرفت کنم و جلو بروم.) به سنجش یادگیری خود جهت دهی می پردازد.

تعریف مفهومی: به شیوه ای از یادگیری اطلاق می شود که یادگیری توسط خود فرد سازماندهی و جهت داده می شود. به عبارت دیگر، در یادگیری، یاد گیرنده، خود فرایند و جریان یادگیری و مسئولیت یادگیری را بر عهده می گیرد و از این جهت می تواند به ارزشیابی از یادگیری نیز بپردازد (لای[۲]، ۲۰۱۵).

تعریف عملیاتی متغیر پرسشنامه

در این تحقیق منظور از یادگیری خود جهت دهی نمره ای است که پاسخ دهندگان به سوالات ۲۰ گویه ای پرسشنامه یادگیری خود جهت دهی می دهند.

درتاج، فریبرز و همکاران. (۱۳۹۸) ویژگی های روانسنجی مقیاس یادگیری خود جهت دهی در دانشجویان، فصلنامه مطالعات و اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی ۹(۲۵): ۹۱-۱۱۲٫

Cheng, S. F., Kuo, C. L., Lin, K. C., & Lee-Hsieh, J. (2010). Development and preliminary testing of a self-rating instrument to measure self-directed learning ability of nursing students. International journal of nursing studies۴۷(۹), ۱۱۵۲-۱۱۵۸٫

Lai, C. (2015). Modeling teachers influence on learners self-directed use of technology for language learning outside the classroom. Computers & Education. 82, 74-83.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.