پرسش نامه سیستم ارزیابی رفتار کودکان-ویرایش دوم

نوع فایل
PDF
نویسنده
تاریخ انتشار
4 ژوئن 2022
تعداد بازدید
2363 بازدید
10,000 تومان

پرسش نامه سیستم ارزیابی رفتار کودکان-ویرایش دوم (BASC-2): دانلود راهنمای کامل پرسشنامه سیستم ارزیابی رفتار کودکان-ویرایش دوم (BASC-2) به همراه اصل سوالات و نمره گذاری آنها در قالب فایل PDF با ۱۵۸ صفحه تنها با قیمت ۱۰۰۰۰ تومان.

توجه: زبان فایل به انگلیسی است.

برای دانلود کتاب راهنمای کامل پرسش نامه سیستم ارزیابی رفتار کودکان-ویرایش دوم (BASC-2) منوی خرید و دانلود (سبد خرید) را از همین صفحه کلیک کنید.

توضیحات مختصر درباره راهنمای پرسش نامه سیستم ارزیابی رفتار کودکان-ویرایش دوم (BASC-2)

پرسش نامه سیستم ارزیابی رفتار کودکان-ویرایش دوم (BASC™–۲)، مقیاس های رتبه بندی معلم (TRS)، مقیاس های رتبه بندی والدین (PRS) و خودگزارش شخصیت (SRP) سه مورد از پرکاربردترین ابزارها برای ارزیابی رفتار و رفتار هستند. مشکلات عاطفی در کودکان و نوجوانان ۲ سال و نیم تا ۲۱ سال، هم در محیط مدرسه و هم در محیط بالینی. این مکمل دستی BASC-2 هدف، توسعه، تفسیر، و ویژگی های فنی گزارش بالینی BASC-2 را که به تازگی توسعه یافته است را شرح می دهد. پزشکان و پزشکان علاقه مند به اطلاعات مشابه برای BASC-2 TRS، PRS، و SRP باید به کتابچه راهنمای BASC-2 مراجعه کنند (رینولدز و کامفاوس، ۲۰۰۴).
ویژگی های گزارش بالینی BASC-2
گزارش بالینی BASC-2 تعدادی ویژگی جدید را ارائه می دهد که عمدتاً برای روانشناسانی که در مطب خصوصی، بیمارستان، کلینیک سرپایی و/یا تنظیمات سلامت روان کار می کنند طراحی شده است. ویژگی های این کاربران در تمام سطوح TRS و PRS و در سطوح کودک و نوجوان SRP ارائه می شود. هر ویژگی جدید اضافه شده در زیر توضیح داده شده است.
۱٫ شاخص‌های احتمال بالینی جدید – چندین شاخص جدید برای کمک به پزشکان برای شناسایی کودکانی که با مشکلات رفتاری و عاطفی در سطوحی مواجه هستند که ممکن است مستلزم در نظر گرفتن طبقه‌بندی یا تشخیص رسمی باشد، ایجاد شده‌اند. این شاخص‌های احتمال بر اساس رتبه‌بندی معلمان و والدین کودکان و نوجوانانی که با طبقه‌بندی رفتاری یا سندرم شناخته شده شناسایی شده‌اند، ایجاد شده‌اند. نسخه های پیش دبستانی TRS و PRS یک شاخص احتمال بالینی واحد ارائه می دهند، در حالی که نسخه های کودک و نوجوان TRS و PRS هر دو شاخص احتمال EBD را ارائه می دهند (EBD یا اختلال عاطفی-رفتاری، طبقه بندی ای است که برای اهداف آموزشی ویژه استفاده می شود. مدارس) و یک شاخص احتمال ADHD (اختلال نقص توجه/بیش فعالی). علاوه بر این، یک شاخص اختلال عملکردی که برای فرم‌های TRS، PRS و SRP ایجاد شده است، نشانه‌ای از سطح محدودیت (به عنوان مثال، اختلال) در مشارکت یا عملکرد تجربه شده توسط کودک یا نوجوان در زمینه‌های مختلف یا شخصی ارائه می‌کند. موقعیت های اجتماعی و تحصیلی نمرات T برای هر شاخص برای گروه هنجار عمومی و گروه های هنجار بالینی (به طور خاص، نمونه های گروه هنجار بالینی همه بالینی، ۱۹ تا ۲۱ ساله و ADHD) ارائه شده است.
۲٫ شرح گزارش پیشرفته-علاوه بر اطلاعاتی که در حال حاضر در گزارش های نرم افزار BASC-2 ASSIST™ و ASSIST Plus ارائه شده است، گزارش بالینی BASC-2 توضیحات گسترده و توصیه های تفسیری را برای نمرات به دست آمده در مقیاس های اعتبار BASC-2 ارائه می دهد. از جمله F Index، Consistency Index، V Index و L Index. گزارش بالینی همچنین دارای یک بخش خلاصه بالینی جدید است که اطلاعات مربوط به مقیاس‌های BASC-2 را که مخصوصاً برای تنظیمات بالینی مرتبط هستند (مانند پرخاشگری، بیش‌فعالی، افسردگی) یکپارچه می‌کند و تعدادی ملاحظات مهم برای تصمیم‌گیری رسمی، به‌ویژه موارد مرتبط را ارائه می‌کند. به تشخیص های بالینی
۳٫ راهنمای تشخیصی و آماری پیشرفته اختلالات روانی، ویرایش چهارم، بازبینی متن (DSM–IV®–TR؛ انجمن روانپزشکی آمریکا، ۲۰۰۰) بخش – گزارش بالینی BASC–۲ یک بخش جامع رفتارهای مرتبط با ارزیابی شده در TRS، PRS را ارائه می‌کند. و SRP به ملاحظات تشخیصی مربوطه DSM-IV-TR، از جمله موارد مربوط به ADHD، اختلال آسپرگر، اختلال اوتیستیک، اختلال سلوک، اختلال دیس تایمیک، اختلال اضطراب فراگیر، اختلال افسردگی اساسی، دوره شیدایی، و اختلال نافرمانی مخالف. علاوه بر ایجاد پیوندهای رفتاری بین این اختلالات و رفتارهای رتبه‌بندی شده در فرم‌های BASC-2، این بخش از گزارش می‌تواند به عنوان ابزاری برای شناسایی سریع و ثبت آسان سایر رفتارهای مرتبط نیز استفاده شود و می‌تواند به عنوان یک کاربرگ برای ثبت باشد. همه ملاحظات مناسب برای انجام یک طبقه بندی یا تشخیص مرتبط با DSM-IV-TR.

موارد استفاده از گزارش بالینی BASC-2

مقیاس‌های رتبه‌بندی BASC-2 TRS، PRS و SRP برای کاربردهای مختلف، از جمله تشخیص افتراقی اختلالات هیجانی و رفتاری مرتبط بالینی، طبقه‌بندی آموزشی مربوط به وجود اختلالات هیجانی جدی برای آموزش‌های ویژه و تصمیم‌گیری‌های مربوط به قرارگیری طراحی شده‌اند. به عنوان مثال، برنامه نویسی ۵۰۴، تسهیلات ADA)، و ارزیابی برنامه. گزارش بالینی BASC-2 احتمالاً برای آن دسته از پزشکانی که در یک محیط سلامت یا سلامت روان کار می‌کنند و وظیفه تعیین وجود یا عدم وجود یک سلامت روان بالینی یا اختلال رفتاری را دارند، مناسب خواهد بود. توجه به این نکته مهم است که اطلاعات مندرج در گزارش بالینی BASC-2 برای ایجاد تشخیص خاصی در نظر گرفته نشده است. آزمایش ها نمی توانند تشخیص دهند. فقط پزشکان آموزش دیده قادر به انجام چنین تصمیماتی هستند. عوامل متعددی وجود دارد که باید قبل از رسیدن به یک تشخیص در نظر گرفته شوند، مانند تاریخچه و زمینه زندگی فرد، تناسب رشدی رفتار، دقت ادراک آگاه کننده از رفتار، و هرگونه آسیب فعلی در اجتماعی، عملکرد شغلی یا آموزشی در نتیجه، پزشکانی که تلاش می‌کنند تشخیص بدهند، فقط باید از گزارش بالینی BASC-2 همراه با سایر منابع اطلاعاتی، مانند گرفتن شرح حال دقیق، مصاحبه بالینی، و سایر اقدامات ارزیابی استفاده کنند. تشخیص سلامت روان همیشه باید به صلاحدید یک پزشک آموزش دیده ارائه شود، که باید از قضاوت بالینی برای رسیدن به هر نتیجه تشخیصی استفاده کند. بنابراین، اطلاعات در گزارش بالینی BASC-2 فقط باید توسط افرادی که آموزش مناسب در زمینه‌های روان‌شناسی حرفه‌ای یا روانپزشکی دارند (مانند روان‌شناسان بالینی کودک و نوجوان، روان‌شناس اطفال، روان‌شناس اعصاب، پزشکان) و همچنین سایر پزشکان تفسیر شود. که در حوزه قضایی خود مجوز ارائه DSM-IV-TR یا تشخیص های مشابه را دارند. عنوان این افراد از حوزه قضایی به حوزه قضایی دیگر متفاوت خواهد بود. هر گونه تلاش برای فهرست کردن همه عناوین خاص چنین اشخاصی به ناچار برخی از آنها را حذف می کند و برخی دیگر را به طور نامناسبی شامل می شود، زیرا صلاحیت های مورد نیاز از یک حوزه قضایی به حوزه قضایی دیگر ممکن است به طور اساسی برای همان عنوان یا مجوز متفاوت باشد.

مروری بر گزارش بالینی BASC-2

گزارش بالینی BASC-2 مروری جامع از مشاهدات رفتاری و احساسی به‌دست‌آمده از فرم‌های TRS، PRS و SRP ارائه می‌کند. اطلاعات در بخش‌های متعددی سازمان‌دهی شده‌اند، که ممکن است برخی از آنها هنگام تهیه گزارش برای مواردی که اطلاعات خاصی لازم نیست حذف شوند. هر بخش گزارش به طور خلاصه در زیر توضیح داده شده است.
۱٫ صفحه و نمایه جمعیتی – حاوی اطلاعات جمعیت شناختی کودک یا نوجوان، همراه با اطلاعات مربوط به رتبه‌دهنده است. همچنین شامل یک نمایش گرافیکی و جدولی از نمرات مقیاس بالینی و تطبیقی ​​است.
۲٫ خلاصه شاخص اعتبار – خلاصه ای از نتایج شاخص های F، V، L و Consistency Validity را ارائه می دهد.
۳٫ شرح امتیاز توسعه یافته – خلاصه توصیفی از نمرات بالینی، محتوا و مقیاس انطباقی همراه با رفتارهایی که معمولاً با هر مقیاس مرتبط است را ارائه می دهد.
۴٫ خلاصه مداخله – مداخلات مبتنی بر شواهد را ارائه می دهد که می تواند برای کمک به اصلاح مشکلات رفتاری یا عاطفی که توسط کودک یا نوجوان تجربه می شود استفاده شود. این بخش همراه با راهنمای مداخله BASC-2 (وانست، رینولدز و کامفاوس، ۲۰۰۸) استفاده می‌شود، که توسعه و اجرای مداخلات را با دقت با مشکلات موجود همراه با مروری بر متون علمی که از کاربردهای آنها پشتیبانی می‌کند، توضیح می‌دهد.
۵٫ نمایه مقیاس محتوا – نمایش گرافیکی و جدولی از نمرات مقیاس محتوا را ارائه می دهد.
۶٫ روایت امتیاز مقیاس محتوا – خلاصه ای توصیفی از نمرات مقیاس محتوا همراه با رفتارهایی که معمولاً با هر مقیاس مرتبط است را ارائه می دهد.
۷٫ نمایه شاخص بالینی—خلاصه ای گرافیکی از شاخص احتمال بالینی، شاخص احتمال EBD، شاخص احتمال ADHD و شاخص اختلال عملکردی را ارائه می دهد.
۸٫ خلاصه بالینی – نتایج مقیاس‌ها را به‌ویژه مربوط به تنظیمات بالینی یکپارچه می‌کند و ملاحظاتی را برای تصمیم‌گیری تشخیصی یا طبقه‌بندی ارائه می‌کند.
۹٫ ملاحظات تشخیصی DSM-IV-TR- پیوندی بین رفتارهای رتبه بندی شده در فرم های BASC-2 TRS، PRS، یا SRP با معیارهای تشخیصی ارائه شده در DSM-IV-TR برای انواع اختلالات ارائه می دهد.

۱۰٫ رفتارهای هدف برای مداخله – فهرستی از رفتارهای خاصی را ارائه می دهد که برای مداخله اولویت دارند و ممکن است به ویژه برای مداخله مؤثر باشند. ۱۱٫ آیتم ها بر اساس مقیاس – فهرستی از موارد مرتب شده بر اساس مقیاس همراه با پاسخ های مربوطه را ارائه می دهد.
۱۲٫ Item Responses – خلاصه ای از پاسخ های وارد شده به نرم افزار را ارائه می دهد. می تواند برای مقایسه با فرم کاغذ و مداد برای کمک به جلوگیری از خطاهای ورود داده استفاده شود.

تفسیر

اطلاعات دقیق در مورد تفسیر مقیاس‌های بالینی، تطبیقی ​​و محتوایی BASC-2 TRS، PRS، و SRP را می‌توان در کتابچه راهنمای BASC-2 یافت. اطلاعات تفسیری در مورد شاخص احتمال بالینی، شاخص احتمال EBD، شاخص احتمال ADHD و شاخص اختلال عملکردی در زیر ارائه شده است. در این نرم افزار، از احتمال برای اشاره به این احتمال استفاده می شود که یک امتیاز نشان دهنده یک کودک یا نوجوان است که ممکن است به یک گروه کلی بالینی، EBD یا ADHD طبقه بندی شود. این به عنوان تخمینی از احتمال وجود یا نداشتن یک بیماری بالینی در نظر گرفته نمی شود. مطابق با مقیاس‌های بالینی موجود در TRS، PRS، و SRP، امتیازات شاخص T که در محدوده ۶۰ تا ۶۹ قرار می‌گیرند در معرض خطر در نظر گرفته می‌شوند، در حالی که نمرات T 70 یا بالاتر از نظر بالینی مهم در نظر گرفته می‌شوند. چنین نمرات احتمال قوی تری را نشان می دهد که یک کودک یا نوجوان دارای مشکلات رفتاری است که سطح یک طبقه بندی بالینی را برآورده می کند. نمرات T کمتر از ۶۰ نشان دهنده احتمال نسبتاً پایینی است که یک کودک یا نوجوان الگوی مشکلاتی مشابه با مشکلات رفتاری یا عاطفی را نشان می دهد، یا احتمال نسبتاً پایینی دارد که یک کودک یا نوجوان سطح قابل توجهی از اختلال عملکردی را تجربه می کند.

شاخص احتمال بالینی

شاخص احتمال بالینی که در سطح پیش دبستانی TRS و PRS موجود است، یک نشانه کلی از شباهت بین رتبه‌بندی‌های رفتاری به‌دست‌آمده و رتبه‌بندی‌های کودکان همسن با یک مشکل یا طبقه‌بندی رفتاری یا احساسی را ارائه می‌دهد. این شاخص بر اساس مواردی از طیف وسیعی از مقیاس‌های TRS و PRS در هر یک از گروه‌های مقیاس مرکب است (جدول ۱٫۱ را برای فهرستی از موارد ببینید). به دلیل دشواری تمایز بین اختلالات مختلف در بین کودکان در این محدوده سنی، یک رویکرد مبتنی بر گسترده برای انتخاب آیتم در سطح پیش دبستانی انتخاب شد. کودکانی که در این شاخص نمرات بالاتری دارند، احتمالاً با چالش‌های رفتاری مختلفی مواجه می‌شوند که ممکن است شامل ناتوانی در سازگاری خوب با تغییر و توجه، تمایل به انجام یا گفتن چیزهای غیرعادی، مشکلات در تنظیم رفتاری و/یا عاطفی و دشواری باشد. حفظ روابط اجتماعی مناسب

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.