پرسشنامه مهارت های ارتباطی

نویسنده
تاریخ انتشار
23 اکتبر 2018
تعداد بازدید
1266 بازدید
1,500 تومان

پرسشنامه مهارت های ارتباطی بارتون:  دانلود پرسشنامه مهارت های ارتباطی بارتون  (سوالات، نمره گذاری، و ویژگی های روانسنجی) در قالب فایل ورد قابل ویرایش تنها با قیمت ۱۵۰۰ تومان.

برای دانلود فایل منوی خرید و دانلود را از همین صفحه کلیک کنید.

بخش هایی از متن پرسشنامه

پرسشنامه مهارت های ارتباطی

این پرسشنامه توسط بارتون (۱۹۹۱) تهیه شده است. پرسشنامه دارای ۱۸ سوال و سوالات آن به صورت بسته پاسخ با طیف پنج گزینه ای ( خیلی زیاد، زیاد، متوسط، کم، خیلی کم) می باشد که به ترتیب نمره ۱-۲-۳-۴-۵ به آنها تعلق می گیرد. چگونگی توزیع سؤالات پرسشنامه بر اساس ابعاد مهارتهای ارتباطی در جدول (۱) ارائه شده است.

جدول (۱) ابعاد پرسشنامه و سوالات مربوط به آنها

أبعاد

تعداد سوالات

کلامی

۶

شنودی

۶

بازخوردی

۶

روایی و پایایی پرسشنامه

بارتون (۱۹۹۱) روایی پرسشنامه را برای سه مولفه کلامی، شئودی، و بازخوردی، به ترتیب ۶۲/۰، ۵۳/۰، ۷۲/۰ و پایایی را به ترتیب برای سه مولفه به ترتیب ۸۴/۰، ۸۴/۰، ۸۰/۰ را گزارش نموده اند. در پژوهش موسی زاده(۱۳۹۶) نیز برای سنجش پایایی کلی پرسشنامه، پس از انجام یک مطالعه مقدماتی و تعیین واریاسی سوالات از طريق ضريب آلفای کرونباخ مورد محاسبه قرار گرفت که ۸۴/۰ بدست آمد و برای سه مولفه کلامی، شنودی، بازخوردی ، به ترتیب ۸۰/۰، ۸۷/۰، ۸۶/۰ بدست آمد.

تعاریف نظری

مهارتهای ارتباطی[۱]: مهارت های ارتباطی عبارت است از توانایی برقراری روابط بین فردی با دیگران به نحوی که از نظر جامعه قابل قبول بوده و منطبق بر عرف جامعه باشد و در عین حال برای جامعه سودمند بوده و بهره ای دو جانبه داشته باشد. تحقیق و پژوهش های مختلف نشان داده اند هرچه مهارت های ارتباطی سالم بیشتر توسعه یابد. خشونت و پرخاشگری کمتر و دوستی و صمیمیت بیشتر ترویج خواهد یافت، و بدین ترتیب سلامت جامعه نیز توسعه بیشتری خواهد یافت ( قربانی، ۱۳۹۱، ص ۱۲).

 تعاریف عملیاتی

مهارتهای ارتباطی: در این پژوهش بوسیله پرسشنامه ۱۸ سوالی بارتون (۱۹۹۱) مورد سنجش قرار گرفته است. این پرسشنامه مهارتهای ارتباطی را ۳ بعد کلامی، شنودی و بازخوردی می سنجد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.