چگونه به عزاداران کرونا کمک کنیم؟

بازدید: 3266 بازدید

عزاداری دردناک و منزوی کننده است. عزاداری در هنگام شیوع کرونا می تواند کاملاً بی رحمانه احساس شود. روش های معمولی که دوستان و خانواده شما برای شما نشان می دهند ممکن است ایمن و در دسترس نباشد و شما را در از دست دادن منزوی کند. دوستان و خانواده های دقیقا نمی دانند به کسی که سوگوار است چگونه کمک کنند.

عزاداران به غم و اندوه احتیاج دارند. قربانیان به دوستان احتیاج دارند. برای ما سخت است که با غم از دست دادن عزیزان بدون همدردی با دوستان و فامیل کنار بیاییم. یکی از عملکردهای آیین هایی مانند شیون و مراسم تشییع جنازه جمع کردن مردم، به یاد آوردن فرد از دست رفته و نزدیک شدن و صحبت کردن با یکدیگر برای کنار آمدن با غم عزیز از دست رفته است. بدون این آیین ها، بدون تماس رو در و به آغوش کشیدن یکدیگر، سوگواران آسیب پذیرتر هستند و نیاز به حمایت مداوم دارند.

غم و اندوه ، مانند عشق، بی نهایت است. هیچ جدول زمانی ندارد. تاریخ پایان ندارد. ما هرگز عشق را عجله نخواهیم کرد و کم نمی کنیم. به همین ترتیب، ما نمی توانیم غم و اندوه را تسریع یا به حداقل برسانیم. غم و اندوه با گذشت زمان تکامل یافته و تغییر می کند. انتظار از بین رفتن آن یا ترغیب کسی به “کنار گذاشتن آن” ماهیت غم و اندوه را انکار می کند. این مانند این است که از یک پرنده بخواهید که جیک جیک نکند، یک گل شکوفا نشود، یا یک ابر باران نبارد.

حتی در این زمان چالش برانگیز، ما می توانیم برای دیگران که سوگوار هستند، نزدیک شویم. به قول برنه براون: “ارتباط و اتصال دلیلی است که ما پیش افراد سوگوار می رویم؛ و چیزی است که به زندگی ما هدف و معنا می بخشد.” این ارتباطات است که در زمان غم و اندوه غیرقابل تحمل باعث تسکین می شود.

برای حمایت از شخصی که غمگین است:

گوش کن، واقعاً گوش کن

ارسال پیامک یا تماس اما اصراری برای پاسخ دادن نداشته باشید.

غذا ارسال کنید

پیامی ارسال کنید که موجب شود وی حواس خود را از غم و اندوه پرت کند.

یک شعر، آهنگ یا قطعه هنری را که آرامش بخش است برایش ارسال کنید.

اگر شخصی را که فوت کرده می شناسید، خاطراتی از او را برای او تعریف کنید.

از شخصی که فوت کرده یک عکس یا فیلم مونتاژ ایجاد کنید.

تاریخ های مهمی را در تقویم خود قرار دهید تا بتوانید در نزدیکی سالگردها برای گرامی داشتگان حضور داشته باشید – مانند روزهای تولد، سالگرد مرگ آنها و غیره.

به یاد فرد گمشده گل یا درخت بکارید.

به یاد شخص گمشده به یک موسسه خیریه کمک مالی کنید.

به فرد کمک کنید تا با دوستان، خانواده یا همکاران خود یک یادبود مجازی را طراحی کند.

به یاد داشته باشید که غم و اندوه و احساسات مثبت می توانند در کنار هم باشند. از به اشتراک گذاشتن شوخ طبعی، داستانهای خوب یا مطالب خوب احساساتی نترسید، اما اگر زمان مناسب برای لبخند زدن با شما برای غمگینی مناسب نباشد، آسیب نبینید. ·

انجام کارهای حیاط یا کاشت باغ را پیشنهاد دهید.

پیشنهاد دهید کسی برای نظافت خانه بفرستید یا خودتان این کار را انجام دهید.

وعده های غذایی یخ زده ای را که دوباره گرم می شوند بفرستید.

پیشنهاد خرید مواد غذایی را بدهید.

مطالعه بیشتر